سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اطلاعاتی درباره کشور جعلی اسرائیل - بسیجی اقتدار ملت
صفحه ی اصلی |شناسنامه| ایمیل | RSS | پارسی بلاگ | وضعیت من در یاهـو
بازگرداندن خشم با بردباری، نتیجه دانش است . [امام علی علیه السلام]
» آمارهای وبلاگ
کل بازدید :51092
بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
اوقات شرعی
» درباره خودم
اطلاعاتی درباره کشور جعلی اسرائیل - بسیجی اقتدار ملت
پایگاه شهدای معلم
من یک بسیجی ام. شاید نه یک بسیجی واقعی ولی حداقل اسمش باعث افتخاره من است
» لوگوی وبلاگ
اطلاعاتی درباره کشور جعلی اسرائیل - بسیجی اقتدار ملت
» فهرست موضوعی یادداشت ها
» مطالب بایگانی شده
» جستجو در وبلاگ

» آوای آشنا
» اطلاعاتی درباره کشور جعلی اسرائیل
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم »

جمعیت

    بنابر آمار گرفته شده در پایان سال ۲۰۰۳م، ازحدود شش میلیون اسرائیلی، 8/80 درصد یهودی و 2/19 درصد عرب هستند. از میان یهودیان نیز ۶۳ درصد در اسرائیل به دنیا آمده‌اند و ۲۷ درصد از اروپا و قاره آمریکا و ۱۰درصد از آسیا و افریقا -که شامل کشورهای عربی نیز می‌شود- به این سرزمین مهاجرت کرده‌اند.

    در آمارهای رسمی، در دهه پنجاه میلادی، نسبت جمعیت یهودیان اسرائیل به سایرین درست برعکس، یعنی هشتاد درصد عرب و بیست درصد یهودی بوده‌ است، ولی در اثر سیاست اخراج اجباری اعراب از سرزمین مادری‌شان و وضع قانون ممانعت از بازگشت این آوارگان -در کنار پذیرش مهاجران یهودى- امروز این آمار وارونه گشته ‌است.

    زبان رسمى و اصلی اسرائیلى‌­ها عبرى است و عربی که توسط اقلیت عرب تکلم می‌شود، زبان دوم است. سایر زبان‌های رایج در اسرائیل عبارتند از: انگلیسی، روسی، ییدی (زبان عبری رایج میان یهودیان روسیه‌، لهستان و آلمان که مخلوطی از آلمانی و عبری است) و همچنین زبان رومانیایی.

 

اقتصاد

    کمک‌های مالی آمریکا در پیشرفت اقتصاد اسرائیل نقش مهمی دارد. ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از دو میلیارد دلار با روش‌هاى مختلف و به صورت کمک بلاعوض(!) به اسرائیل پرداخت مى‌­کند. صادرات اصلی رژیم صهیونیستى، مواد شیمیایی و تجهیزات نظامی است. توریسم و کشاورزی در اقتصاد این کشور جعلی اهمیت بالایی دارد.

 

جغرافیا

    1- مساحت کشور جعلى اسرائیل، بدون احتساب مناطقی که در سال ۱۹۶۷م به تصرف درآورد 20هزار و 770 کیلومترمربع است. از این مقدار، 20 هزار و 330 کیلومترمربع خشکی است.

    2- مجموع مساحت کشور جعلى اسرائیل، بنابر ادعاى مقامات رژیم اشغالگر قدس، با احتساب شرق اورشلیم و بلندی‌های جولان، 22 هزار و 145 کیلومتر مربع است که از این میان 21 هزار و 671 کیلومتر مربع خشکی است.

    3- مساحت سرزمین‌های در اختیار اسرائیل (با احتساب مناطق تحت سلطه نظامی و منطقه­اى که حکومت خودگردان فلسطینی، در کرانه باختری رود اردن در اختیار دارد) 28 هزار و 23 کیلومتر مربع است از این میان 27 هزار 549 کیلومتر مربع آن را خشکی تشکیل داده است.

 

مطبوعات

    1- یدیعوت آهارنوت؛

    2- ها آرتص؛

    3- جروزالیم پست (اورشلیم پست)؛

    4- مَعاریو؛

منبع: نرم افزار چند رسانه‌اى وعده صادق




پایگاه شهدای معلم:: 86/2/4:: 11:10 صبح | نظرات دیگران ()